Veel gestelde vragen
Vragen over digitaal ondertekenen met Signly en de bijbehorende abonnementen? Veel vragen zijn ons al eens gesteld. Hieronder zie je de meest voorkomende, inclusief de bijbehorende antwoorden. Misschien staat jouw vraag er ook tussen.
Staat jouw vraag niet in de lijst? Dan zijn we uiteraard goed bereikbaar voor al je vragen via info@signly.nl, of bel ons direct op 024 711 03 07
Digitaal ondertekenen
Een digitale handtekening is in de basis niet anders dan de traditionele, ‘natte’ handtekening: je accordeert een document op een digitale manier. Omdat je geen pen en papier meer nodig hebt, kun je digitale documenten gewoon digitaal laten. Je bespaart inkt, papier, tijd, moeite en gedoe.
Ja. Een digitale handtekening is net zoals een gewone handtekening 100% rechtsgeldig. Dit is op Europees niveau geregeld in de EIDAS-verordening. Met Signly kun je documenten ondertekenen die geschikt zijn voor niveau 1 (SES). Voor verreweg de meeste bedrijven en organisaties is dit ruimschoots voldoende.
Een digitale handtekening laat je eenvoudig zetten in vijf simpele stappen. In het Signly-portaal vul je eerst de ontvanger(s) in (1). Vervolgens selecteer je de documenten die je ondertekend wilt hebben (2) en druk je op versturen (3). De ontvangers krijgen via een e-mail een uitnodiging en kunnen daarmee online de documenten inzien en ondertekenen (4). Zodra iedereen heeft getekend, worden de getekende documenten verstuurd naar alle betrokken partijen (5).
Signly ondersteund meertaligheid voor de ondertekenaars. De volgende talen zijn beschikbaar: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Pools en Roemeens. Zit de gewenste taal er nog niet bij? Benader ons dan.
Digitaal ondertekenen met Signly werkt op alle moderne browsers, tablets en telefoons. Je kunt hier dus met praktisch elk apparaat gebruik van maken.
Je kunt de identiteit van ondertekenaars op vier manieren verifiëren voordat er een handtekening wordt gezet. Dit kan via SMS-verificatie, iDIN, e-mailverificatie of handtekeningverificatie. Die verificatie verloopt altijd geautomatiseerd, je hoeft hier dus zelf niets voor te doen. In de toekomst wordt het ook mogelijk om via DigiD te verifiëren.
Ja, dit kan, en wel op twee manieren.
Manier 1: Door middel van mergevelden in je document is het mogelijk om de plek van de handtekening te bepalen. Ook is het mogelijk om de naam van de ondertekenaar in het ondergetekende document te zetten. Gebruik hiervoor de volgende mergevelden;
[[signer.1.name]] (Voor ondertekenaar 1)
[[signer.1.signature.x1]] (Door middel van de x kan je de grootte van de handtekening bepalen. Deze mag een waarde van x0.5 t/m x3 bevatten.)
Bekijk dit voorbeelddocument om te zien hoe dit in de praktijk werkt.
Manier 2: Je kunt de positie van de handtekening ook bepalen nadat je je document(en) al hebt geüpload. Klik daarvoor op de knop “formuliermarker” en sleep vervolgens de formuliermarkers naar de gewenste plek. Na het ondertekenen worden hier automatisch de handtekeningen geplaatst.
Met een pdf-editor is het mogelijk om tekstvelden en/of checkboxes toe te voegen aan je document. Deze worden uitgelezen tijdens het ondertekenproces zodat de ondertekenaar deze kan invullen.
Bekijk dit voorbeelddocument om te zien hoe dit in de praktijk werkt.
Je kunt ook gebruik maken van de ingebouwde invulvelden van Signly. Nadat je je document hebt geüpload, krijg je de mogelijkheid om verschillende formuliermarkers op het document te slepen. Je kunt dan kiezen voor invulvelden, checkboxes, datumveld en ondertekendatum. Sleep het gewenste veld in je formulier, en je bent klaar!
Hieronder vind je een overzicht van alle mergevelden die je kunt gebruiken in je emails, inclusief een korte beschrijving van hun functie.
[[name]] = De volledige naam van de ondertekenaar.[[company.name]] = De naam van de onderneming die de ondertekening verstuurt.
[[content]] = Is de tekst inclusief link naar de ondertekening, bijv.: “Bekijk ondertekening”.
[[link]] = Is de volledige link naar het ondertekenverzoek.
[[signer.name]] = De volledige naam van de ondertekenaar.
[[signer.firstname]] = De voornaam van de ondertekenaar.
[[signer.lastname]] = De achternaam van de ondertekenaar.
[[signer.hash]] = De unieke hash van de ondertekenaar.
[[sign_request.hash]] = De unieke hash van het ondertekenverzoek.
Stuur een e-mail naar info@signly.nl met de vraag of je kunt aansluiten op de Signly API. Wij helpen je graag verder met instructies en een API-token :-)
Prijzen & Abonnementen
Bij Signly betaal je 1 credit per ondertekenaar. Wil je één document door drie mensen laten ondertekenen, dan kost je dat dus drie credits. Maar wil je één ondertekenaar drie documenten laten ondertekenen, dan kost dit je maar één credit. Je kunt maximaal tien documenten in één keer aanbieden aan een ondertekenaar.
Credits kun je vooraf (prepaid) inkopen, maar je kunt ook een abonnement afsluiten. Hoe meer credits je in je abonnement afneemt, hoe goedkoper ze per stuk zijn. Bekijk ook de actuele prijzen. Er gelden verder geen eenmalige opstart- of aansluitkosten.
Wil je dat een ondertekenaar eerst zijn identiteit laat verifiëren voordat hij ondertekent? Daarvoor worden 0,2 credits per verificatie in rekening gebracht. Dit komt boven op de kosten voor het ondertekenen zelf.
Een gebruiker is een inlogaccount. Als onderneming kun je meerdere gebruikers aanmaken binnen jouw account.
Voor een SMS verificatie rekenen we 0,2 credit extra per ondertekenaar. De totale ondertekening kost dan dus 1,2 credits per ondertekenaar.
Gekochte credits blijven 1 jaar geldig. Het maakt niet uit of ze prepaid of als onderdeel van je abonnement zijn gekocht.
Sluit je een abonnement af, dan wordt deze automatisch maandelijks verlengd. Je zit niet vast aan een contract, dus je kunt elke maand opzeggen of je abonnement aanpassen. Als je opzegt, blijven je credits geldig tot 1 jaar nadat je ze hebt gekocht. Heb je heel veel credits, dan kun je er dus voor kiezen je abonnement tijdelijk stop te zetten, je credits op te maken, en daarna weer een abonnement af te sluiten.
Aan gebruik van de Signly API zijn geen extra kosten verbonden, óók geen opstartkosten.
Heb je een abonnement op Signly, maar ben je voortijdig door je credits heen? Dan kun je gewoon doorgaan met ondertekenen. Bij de eerstvolgende automatische incasso brengen we de extra gebruikte credits in rekening tegen hetzelfde tarief als waarvoor je de credits in je abonnement hebt aangeschaft. Je betaalt dus geen extra hoog tarief voor credits buiten je abonnement.
Je kunt wel overwegen om je abonnement op te schalen naar een hogere bundel. Hoe meer credits je binnen je abonnement afneemt, hoe lager de prijs per credit immers is. Je kunt je abonnement ook altijd weer naar beneden bijstellen of beëindigen. Reeds aangeschafte credits blijven dan geldig tot 1 jaar nadat je ze hebt gekocht.
Signly brengt de credits pas echt in rekening als de ondertekening volledig is afgerond. Bij de start van het proces worden ze wel gereserveerd, maar wanneer de ondertekening mislukt of verloopt, worden ze weer vrijgegeven. Je loopt dus niet het risico dat je credits kwijt bent terwijl het ondertekenen niet is gelukt.
Let op: voert de ondertekenaar eerst een identiteitsverificatie uit, maar rondt hij daarna het ondertekenproces niet af? Dan worden er wel € 0,99 in rekening gebracht voor de geslaagde verificatie.
Digitale handtekening gratis en vrijblijvend uitproberen?
Digitaal ondertekenen via Signly gratis en vrijblijvend uitproberen? Maak een gratis account aan en ontvang direct 10 credits om te starten met digitaal ondertekenen.