Via onze API een digitale ondertekening maken via Signly
Als je digitaal ondertekenen van Signly wilt integreren binnen jouw applicatie, is een API (Application Programming Interface) een handige manier om dit te doen. Met een API kun je de functionaliteiten van Signly op een eenvoudige en gestructureerde manier integreren binnen jouw applicatie, zodat gebruikers van jouw applicatie digitaal kunnen ondertekenen zonder dat ze hiervoor Signly hoeven te verlaten.
Er zijn een aantal stappen die je kunt volgen om een API-integratie met Signly te maken:
Account aanmaken & documentatie
Maak een account aan op de Signly-website. En neem vervolgens contact met ons op voor het aanmaken van een sleutel en de benodigde documentatie.
Lees de API-documentatie goed door om te begrijpen hoe de API werkt en wat de beschikbare functies zijn. Zo weet je precies wat je kunt integreren binnen jouw applicatie.
Digitaal ondertekening maken
Integreer de API-functies binnen jouw applicatie en start met het aanbieden van een ondertekening. In deze stap maak je een ‘Sign request‘ , ‘Signer‘ en ‘Signable‘ aan. Dit betekent dat je een document uploadt voor ondertekening en bepaalt hoe lang de termijn is om het document te ondertekenen. Signly heeft minimaal één e-mailadres en minimaal één handtekeningveld nodig voor een digitale ondertekening. Deze velden kun je handmatig of automatisch in het document plaatsen.
Opties bij aanmaken digitaal ondertekening
Er zijn ook andere configuratieopties die naar wens kunnen worden geconfigureerd, zoals het toevoegen van meer ondertekenaars, het instellen van ondertekening na elkaar of tegelijk, en het gebruik van invulvelden. Deze opties kun je gebruiken om het proces van het digitaal ondertekenen van documenten aan te passen aan jouw specifieke behoeften.
Digitaal ondertekenen & ophalen gegetekende documenten
Nu kan iemand het document digitaal ondertekenen. Als je een ‘Sign request‘ aanmaakt, kun je een webhook URL opgeven waarmee het getekende document wordt aangeboden. Het is ook mogelijk om zonder webhook de status van een ‘Sign request‘ op te vragen en eventuele getekende documenten op te halen. Zo kun je gemakkelijk bijhouden hoe het proces van het digitaal ondertekenen van documenten verloopt en kun je gemakkelijk toegang krijgen tot de getekende documenten.
Vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op of bekijk de veel gestelde vragen