Digitale handtekeningen en parafen kun je op allerlei manieren toevoegen in documenten. Bijvoorbeeld via de betaalde versie van Adobe Acrobat Reader, of via diverse online tools. Toch is het om een aantal redenen een stuk verstandiger om digitale handtekeningen te zetten via Signly.
Ben je op zoek naar een manier om klanten, medewerkers of leveranciers documenten digitaal te laten ondertekenen, dan is de kans groot dat je wel hebt gelezen over Adobe Acrobat Reader of andersoortige tools waarmee je handtekeningen kunt zetten. Adobe is een grote naam, maar wordt toch steeds minder gebruikt om documenten mee te ondertekenen.
Dat komt doordat digitale handtekeningen zetten op deze manier niet erg handig is. Bovendien is het lang niet altijd even veilig om zomaar een willekeurige (online) tool in te schakelen om snel een digitale handtekening onder een contract of overeenkomst te zetten. Maar waarom zijn deze oplossingen niet aan te bevelen?
Het nadeel van ondertekenen met je muis
In de eerste plaats: in tools van Adobe, maar ook in vrijwel alle gratis ondertekentooltjes die je online vindt, moet je een handtekening zetten met je muis. Als je dat weleens hebt gedaan, zul je weten dat zo’n handtekening vrijwel nooit goed lijkt op je ‘echte’ handtekening. Dat ziet er niet alleen slordig uit – het kan ook problemen veroorzaken.
Een leverbon even snel ondertekenen met een slordige handtekening kan niet zoveel kwaad, maar wat als het om serieuze documenten gaat? Een koopcontract waar veel geld mee gemoeid is, bijvoorbeeld? Dan wil je dat er later geen discussie kan ontstaan over de vraag of de gezette handtekening wel echt van degene is wiens naam op papier staat. Een handtekening is waardevol omdat je ‘m kunt vergelijken met andere handtekeningen van dezelfde persoon. Als dat niet meer gaat, kun je tegen (juridische) problemen aanlopen.
Denk aan je veiligheid
Het is daarnaast niet aan te bevelen om je handtekening zomaar in een gratis online tool te zetten die je niet kent. Wat als een rare, buitenlandse site jouw handtekening blijkt op te slaan? Een handtekening is gevoelige, persoonlijke informatie die je alleen via goed beveiligde software digitaal wilt verzenden. Een kwaadwillende kan immers veel schade aanrichten als hij over jouw handtekening beschikt.
Signly: digitale handtekening met je smartphone, tablet of computer
Om al die redenen is Signly een goede oplossing voor bedrijven en organisaties die met regelmaat documenten, contracten of overeenkomsten willen laten ondertekenen door klanten, medewerkers of leveranciers. Via Signly kun je als ondertekenaar heel eenvoudig handtekeningen zetten op je smartphone of tablet, waardoor je veel makkelijker een waarheidsgetrouwe handtekening creëert dan met je muis. Wil je liever toch met je muis aan de slag? Dan kan dat bij Signly ook.
Gebruik je Signly om je documenten te laten ondertekenen, dan maak je bovendien gebruik van een uitstekend beveiligd systeem. De communicatiekanalen waarmee Signly werkt, zijn beveiligd volgens de strengste richtlijnen en worden 24/7 door ons gemonitord. Daarmee weet je zeker dat jouw digitale handtekening veilig is en niet gaat rondzwerven op het web.
Soepel proces voor snelle opvolging
Nu kun je als organisatie denken: ik ben niet degene die een handtekening hoeft te zetten, dus ik heb er geen last van als het een wat lastiger proces is. Laat mijn klanten het zelf maar uitzoeken.
In dat geval is het goed om te weten dat handtekeningen die via Signly gevraagd worden aan ondertekenaars, in de regel binnen een paar uur ook daadwerkelijk worden gezet. Dat houdt in dat als je via Signly een document ter ondertekening aanbiedt, je dikwijls op dezelfde dag nog een getekend document retour ontvangt.
Omdat het zó eenvoudig is om via Signly een handtekening te zetten, pakken ondertekenaars het klusje direct op. Ze schuiven het niet voor zich uit. Dat is uiteindelijk erg fijn voor jezelf, want je zit niet te wachten op een ondertekend document en kunt snel weer verder. Een soepel proces leidt tot snelle opvolging, en dat is in ieders voordeel.
Voor de fijnproever: digitale handtekeningen integreren
Wil je het jezelf echt makkelijk maken? Dan kun je Signly zelfs integreren in je bedrijfssoftware. Je kunt dan vanuit je bestaande bedrijfssystemen documenten ter ondertekening aanbieden aan klanten, leveranciers of zakelijke relaties. Je hoeft dan dus niet meer apart in te loggen in Signly en daar documenten te uploaden.
Wil je hier meer informatie over, neem dan contact met ons op. Liever Signly gewoon eerst eens proberen? Dat kan gratis en vrijblijvend via een proefaccount.